10 najlepších druhov ovocia na podporu chudnutia

10 najlepších druhov ovocia na podporu chudnutia

1. Ananás obsahuje veľké množstvo síry a organického chlóru a má skvelé čistiace schopnosti. Odvádza prebytočnú vodu a je výrazne protizápalový. Ananásové enzýmy podporujú trávenie mäsa a bielkovín, ktoré sa v zvýšenej miere počas chudnutia konzumujú. Tiež podporuje obehový systém a pôsobí na príčinu opuchov, totiž kumuláciu zle strávených látok bielkovinového charakteru, ktoré bránia kvalitnému obehu. Ako taký mierni prejavy celulitídy.


2. Avokádo je bohaté na zdravé tuky. Obsahuje zároveň vysoké množstvo mononenasýtenej kyseliny olejovej (podobne ako olivový olej) a vody. Tieto priaznivé tuky podporujú metabolizmus a zvyšujú produkciu testosterónu - hormónu, ktorý podporuje redukciu hmotnosti. Ak ste však metabolický typ „hruška" (ak sa vám usadzuje tuk a prebytočná voda obzvlášť v oblasti bokov, stehien a zadočka), kontrolujte množstvo. Tuku spracujete menej než typ „jablko" (tuk na brušku).


3. Citróny obsahujú veľa multifunkčného vitamínu C a kyselinu citrónovú. Sú bohaté aj na vlákninu, preto sa nebojte užívať i dužinu plodu. Akokoľvek majú kyslú chuť, v organizme sa chovajú zásadito a zlepšujú teda pH organizmu. Zásadité pH je pre trvalé chudnutie kľúčové.


4. Granátové jablko je protistresovo pôsobiace ovocie. Vysoké množstvo antioxidantov reguluje obehový systém, eliminuje toxíny, zlepšuje lipidemický profil krvi. Mierne trpká chuť redukuje pocit hladu a tak umožňuje väčšiu spokojnosť s menším množstvom stravy. Okrem iného redukuje prejavy aterosklerózy.


5. Hrušky sú plné vlákniny, ktorá následne prispieva k prevencii zápchy a tlmí chute na jedlo. Podporou správnej funkcie tráviaceho systému a odvodom záťažového odpadu zaručíte organizmu lepšie podmienky pre látkovú výmenu a efektívnejšie fungovanie metabolizmu. Ak vás surové hrušky nafukujú, upečte si ich alebo urobte babkin kompót so škoricou a klinčekom s niekoľkými kvapkami stévie. Podpora trávenia je v tomto prípade zaručená.


6. Jablká obsahujú polyfenoly a nestráviteľnú vlákninu. V tučnom čreve fermentujú a sú kvalitnou výživou priaznivých baktérií. Rovnováha mikrobiálneho prostredia organizmu podporuje pocity plnosti a znižuje výskyt obezity. Bez zdravých čriev zriedka dosiahneme trvalého schudnutia.


7. Kantalupský melón je ovocie bohaté na vitamín A, C a B. Podporuje zdravé oči, chráni pred voľnými radikálmi podporou tvorby bielych krviniek. Obsahuje veľa vlákniny. Všetky priaznivo obsiahnuté fytonutrienty podporujú zdravé telo. Zdravé telo znamená zdravý metabolizmus sacharidov, ktorý zaručuje odbúravanie tuku namiesto jeho ukladania.


8. Kokos obsahuje olej, ktorý má termogénny efekt, prispieva k zvyšovaniu telesnej teploty a tým podporuje metabolizmus a tiež celkovú látkovú premenu, čo uľahčuje redukciu hmotnosti. Zvyšuje metabolizmus pečene. Sacharidy sa efektívnejšie spracovávajú, čo je prevenciou zvýšených hodnôt hladín krvných cukrov súvisiacich s obezitou. Stredne krátke reťazce mastných kyselín podporujú znižovanie hladiny útrobného tuku. Vytvárajú dlho trvajúci pocit sýtosti.


9. Pomaranče sú nabité zdravými fytochemikáliami a vitamínom C, ktorý je kľúčovou látkou vyvolávajúcou produkciu kolagénu - bielkoviny, ktorá udržuje vašu pokožku sviežu a pružnú. Je výbornou zásobárňou vody, vitamínov a vlákniny. Pomaranče garantujú, že zatiaľ čo sa váš organizmus zbavuje prebytočnej hmotnosti, vaša pleť zostáva čistá a žiarivá.


10. Vodný melón napomáha úľave od zadržovanej vody, zápchy, problémov s pokožkou a podporuje chudnutie. Vysokým podielom vody vytvára pocit plného žalúdka, zatiaľ čo je v skutočnosti zaplnený menším množstvom kalórií. Vodný melón podporuje absorpciu vhodných tukov a znižuje svalovú stuhnutosť. Je skvelou detoxikačnou kúrou pre obličky.


ZELEROVO HRUŠKOVÉ SMOOTHIE PRE RANNÝ REŠTART


Rozmixujeme jednu väčšiu hrušku, niekoľko stoniek stopkového zeleru a pol hrsti strúhaného zázvoru.


GRANÁTOVÁ ŠŤAVA S CHIA SEMIENKAMI


1 šálka vody, ½ šálky šťavy z granátového jablka (kvalitnú šťavu okrem domácej výroby kúpite v obchodoch so zdravou výživou), 1 polievková lyžica čerstvej limetkovej alebo citrónovej šťavy, 3 polievkové lyžice chia semienok


Zlejte vodu, šťavu z granátového jablka a limetkový džús do pohára. Primiešajte semienka. Nechajte stáť 15 minút alebo kým semienka nevytvoria gél. Vypite.


Odkazy:
1/ Dr. Marc Liponis, The Hunter/Farmer Diet Solution, Hay House, London, 2012

Páčia sa Vám naše novinky? Viac rád môžete dostávať pravidelne do Vašeho e‑mailu.