9 bezbolestných spôsobov, ako vyradiť cukor zo stravy A SCHUDNÚŤ!

Trendy vo výžive
Detoxikácia a chudnutie
9 bezbolestných spôsobov, ako vyradiť cukor zo stravy A SCHUDNÚŤ!

9 bezbolestných spôsobov, ako vyradiť cukor zo stravy A SCHUDNÚŤ!


Asi nikoho už neprekvapí, že biely cukor skutočne nie je pre nás nič zdravé. Väčšina ľudí čoskoro zažije skvelý pocit potom, čo cukor vo svojej strave výrazne obmedzí tak, ako sa to napríklad deje prostredníctvom pestrej diéty, ktorá konzumáciu cukru zásadne upraví. Cukor sa do tela dostáva v mnohých formách a je takmer nemožné sa ho vyvarovať s konzumáciou akéhokoľvek typu priemyselne spracovanej stravy.


Prirodzené zdroje cukru obsiahnuté v ovocí, mede alebo javorovom sirupe nie sú na škodu na rozdiel od tzv. HFCS (vysokofruktózového kukuričného sirupu), ale, samozrejme, aj ich konzumujeme s mierou. Ovocie zo stravy nevylučujeme, pretože by sme sa ochudobnili o mnoho dôležitých antioxidačných látok, vlákniny, fytochemikálií a vitamínov, ktoré sú pre správnu funkciu tela nevyhnutné.


Ako vylúčiť cukor zo stravy


1. Prestaňte kupovať priemyselne spracovanú stravu


Toto je asi najväčšia zmena, ktorú môžete urobiť, aby ste vylúčili cukor. Prakticky všetko, čo je pripravené v škatuľkách, taškách, plastových obaloch či plechovkách obsahuje pridaný cukor. Niekedy má jedlo štyri alebo päť rôznych druhov pridaných cukrov!


2. Pripravte si vlastnú paradajkovú omáčku na špagety


Ak sa nedokážete vzdať všetkých polotovarov či hotových jedál, potom aspoň vylúčte kupované paradajkové omáčky a kečupy. Tieto majú často skutočne vysoké množstvo cukru a to vy jednoducho nepotrebujete. Je veľmi jednoduché si pripraviť vlastnú: vložte paradajky z plechovky alebo čerstvé do hrnca s bylinkami a varte. Aj keď pridáte trochu cukru na dochutenie, bude to stále ešte neporovnateľné s dávkami používanými pri výrobe priemyselných kečupov.


3. Vyhnite sa nákupu ochuteného jogurtu


Väčšina priemyselne spracovaných jogurtov má v sebe takmer toľko cukru ako sladká tyčinka! Namiesto toho si kúpte alebo si vyrobte vlastný čistý biely jogurt a pridajte čerstvé ovocie prípadne trochu medu, ak stále ešte potrebujete sladkú chuť. Skvelo ich môžete dochutiť tiež marmeládami DIETESSE.3 s vysokým podielom ovocia bez pridaného cukru.


4. Vytvorte si vlastnú šalátovú zálievku


Jeden z najbežnejších spôsobov, kam uschovať cukor, sú bežné šalátové dresingy. Vytvorte si svoje vlastné. Kombinujte olivový alebo avokádový olej či olej z vlašských orechov s citrónom, limetkou či balzamovým alebo vínnym octom. Dochucujte bylinkami, cesnakom, trochou horčice, menším množstvo kvalitnej soli, čiernym korením. Na vyváženie príliš kyslastých zálievok vyskúšajte trochu medu či javorového sirupu.


5.  Dovoľte si siahnuť po vlastnej dávke sladkého


Ak vás to neustále tiahne späť ku sladkému, jedným z najjednoduchších spôsobov, ako mierniť premrštenú konzumáciu, je dopriať si svoju povolenú dennú dávku. Jednoducho si stanovte dennú kvótu toho, čo si počas dňa môžete dovoliť. Túto hranicu určujete a ovplyvňujete len vy!


6. Neschovávajte si doma pokušenie


Ak budete mať v mrazničke veľkú škatuľu zmrzliny, zjete ju. Raz to jednoducho urobíte. Preto si nekupujte sladké veci, ktoré by ľahko narušili vaše nové predsavzatia. Ak po niečom skutočne náhle bažíte, kúpte si len jednu porciu. Buď ju zjedzte a užite si to, alebo sa presvedčte o tom, že vám to za to nestojí a vyhoďte ju. Stále platí, že pravidlá si nastavujete vy sami.


7. Vyskúšajte horkú čokoládu


Ak vaša závislosť na cukre je čokoládového pôvodu, potom prepnite na horkú čokoládu s aspoň 80 % kakaa. Je vhodnejšia, má pre zdravie priaznivé účinky a pravdepodobne na rozdiel od mliečnej čokolády nebudete schopní zjesť ju celú na posedenie.


8. Vyhnite sa miešaným alkoholickým nápojom


Viete, koľko cukru obsahuje váš obľúbený kokteil? Veľa! Ak si naozaj potrebujete dať pohárik, potom radšej víno a miešajte maximálne s vodou alebo so sódou. Ani vtedy však nezabudnite, že alkohol je tekutý cukor a spomalí vám metabolizmus na nasledujúcich 48 hodín až o 60 %. Obzvlášť ženy sú na konzumáciu alkoholu citlivé a aj jeden pohárik je následne schopná odhaliť uskutočnená bioimpedančná analýza do jedného týždňa po konzumácii, kedy sa vám navýši podiel zadržiavanej vody v tele. A len vy viete, koľko úsilia vás jej redukcia stojí.


9. Už žiadnu kolu, prosím!


Nemyslite si, že toto pravidlo dojednáte s kolou light, vo výslednom efekte je k telu rovnako nemilosrdná ako klasický variant koly s cukrom. Odložte sladké nápoje úplne a tešte sa z jednoduchého potešenia, ktoré prináša voda s citrónom alebo limetkou. Do vody vložte mätu alebo medovku, nakrájajte jahody a pod.


RECEPT PRE ZDRAVÉ MAŠKRTENIE


CITRÓNOVO KOKOSOVÉ SUŠIENKY


Ingrediencie:


½ šálky kokosovej múky (alebo jemne mletého kokosu), 1/3 šálky kôstok z horkej čokolády, štipka soli, 2 celé vajcia, ¼ šálky kokosového oleja, niekoľko kvapiek až jedna lyžica stévie alebo sladidlo PECVA podľa chuti (množstvo regulujeme podľa pridanej citrónovej šťavy), 1 čajová lyžička vanilkového extraktu, 1 chemicky neošetrený citrón, štipka jedlej sódy


Postup:


Olej zmiešajte so sladidlom, vajíčkami, vanilkou, šťavou a kôrou z citrónu. Pridajte kokosovú múku s jedlou sódou a štipkou soli, vmiešajte kôstky z horkej čokolády. Množstvo použitej citrónovej šťavy môžete regulovať podľa hustoty zmesi. Všeobecne platí, že kokosová múka veľmi saje tekutinu. Pečte asi 20 minút na 160 - 180 °C do mierneho zozlatnutia povrchu.

Páčia sa Vám naše novinky? Viac rád môžete dostávať pravidelne do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím súhlas so spracovaním osobných údajov. Ďakujeme za pochopenie.