Grilovacia sezóna ešte nekončí

Sezónne recepty
Trendy vo výžive
Grilovacia sezóna ešte nekončí

Aj napriek tomu, že je už september, neznamená to ešte, že musíme gril odložiť a tešiť sa na grilované dobroty zase až za rok. Veríme, že sa počasie ešte umúdri a budeme si môcť vychutnať grilovanie so všetkou zábavou, ktorá k tomu patrí. Pripravili sme pre vás nové recepty, ktoré potešia mäsožravcov aj vegetariánov. A aj keby náhodou predsa len bola zima, máme pre vás dobrú správu, všetky tieto recepty si môžete pripraviť aj v teple vášho domova, na grilovacej panvici.


Steaky


Suroviny: 2 čajové lyžičky panenského olivového oleja, 2x400 g steakov cca 3–4 cm vysoké, mleté čierne korenie, soľ


Mäso vyberte z chladničky a nechajte odstáť pri izbovej teplote asi 30 minút. Olivovým olejom potrite mäso, postačí len trochu. Rozpáľte gril alebo grilovaciu panvicu s hrubým dnom na pracovnú teplotu. Mäso grilujte na každej strane cca 3 až 4 minúty, vo vnútri by malo zostať ružové a šťavnaté. Potom steaky nechajte „oddýchnuť“ v teple cca 10 minút, a to buď na okraji grilu, alebo vo vyhriatej rúre pri teplote 100 ° C. Ugrilované steaky dochuťte mletým korením a soľou.


Tu môžete spustiť video.


Grilované cukety s tofu a tempehom


Suroviny: ochutené tofu – chilli alebo iné, vyprážaný tempeh, 3 cukety, olivový olej, soľ, balsamico


Dip: biely jogurt do 3 % tuku, kyslé uhorky, dijonská horčica, soľ, korenie


Postup: Cukety dobre umyte a škrabkou z nich pozdĺžne vytvorte tenké plátky. Plátky cukety ogrilujte na grile alebo grilovacej panvici. Tofu a tempeh nakrájajte na kocky a taktiež ogrilujte. Kocky tofu a tempehu obaľte plátkami cukety. Cukety môžete namáčať v dipe pripravenom z bieleho jogurtu, najemno nastrúhanej kyslej uhorky, dijonskej horčice, soli a korenia.


Tu môžete spustiť video.


Grilovaný špíz s tofu a tempehom


Suroviny: 1 tofu chilli, 1 vyprážaný tempeh, 3 cukety, 1 baklažán, 2 cibule alebo pór, 100 g cherry paradajok


Marináda: šťava z ½ citróna, 1 lyžica olivového oleja, 2 strúčiky cesnaku, 1 lyžica dijonskej horčice, 1 lyžica sójovej omáčky so zníženým obsahom soli, 1 lyžička karí, 1 lyžička pálivej papriky, korenie a soľ


Postup: Zeleninu nakrájajte na rovnaké kusy. Vo väčšej miske zmiešajte citrónovú šťavu, olej, lisovaný cesnak, horčicu, sójovú omáčku, korenie a soľ. Nakrájanú zeleninu vložte do marinády a opatrne premiešajte. Na drevené špajle striedavo napichujte zeleninu a veľké kocky tofu a tempehu. Špízy grilujte na grile, prípadne na grilovacej panvici cca 5 minút na každej strane.


Tu môžete spustiť video.

Páčia sa Vám naše novinky? Viac rád môžete dostávať pravidelne do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím súhlas so spracovaním osobných údajov. Ďakujeme za pochopenie.