Obezita ako riziko ťažkého priebehu covid-19

Detoxikácia a chudnutie
Trendy vo výžive
Obezita ako riziko ťažkého priebehu covid-19

To, že nadváha a obezita sú príčinou celej rady ochorení – vysoký krvný tlak, cukrovka II. typu, ale i zvýšené riziko rakoviny, neplodnosť, ochorenie kĺbov – to už väčšina z nás vie. Že sú s tým spojené problémy s trávením, zažilo už veľa ľudí na vlastnej koži. Ale vedeli ste, že obezita do značnej miery znižuje i schopnosť tela bojovať s vírmi, čo samozrejme platí i v prípade nového koronavírusu?

Obezita ako rizikový faktor pri vírusovom ochorení
doktorkaObezita jednoznačne patrí medzi rizikové faktory pri vírusovom ochorení, na čo v poslednej dobe v súvislosti s covidom stále viac a dôraznejšie upozorňujú lekári na svetovej úrovni. A nielen to, obezita je vo veľkej miere aj príčinou ťažšieho priebehu ochorenia covid-19. A čo je rovnako zásadné a vážne, že obezita znižuje aj účinnosť očkovania proti vírusom.

Pritom stačí sa začať správne stravovať a nie je to nijak náročné. Zo správne zloženej stravy a správnych stravovacích návykov môžeme naozaj doslova získať "zdravie na tanieri". Ako najzdravšia jednoznačne vychádza stredomorská strava, obsahuje kvalitné bielkoviny, tuky, ovocie, zeleninu a zdravé sacharidy vo forme celozrnných príloh.

Vírusy tu boli vždy a najskôr s nami zostanú naveky, budú sa rôzne meniť, mutovať, budú mať rôznu silu. A my sa pred nimi budeme musieť brániť. A tým najzákladnejším by malo byť zdravé stravovanie a s tým ruka v ruke správna hmotnosť.

Na druhú stranu na svoje fyzické a psychické zdravie by sme mali myslieť celoročne, nielen v jesennom období vírusových nákaz a chrípok.

lososPodporte imunitu stredomorskou stravou
Tým jednoznačne najzdravším spôsobom je stredomorská strava. Nie je to len o stravovaní sa, ale je to ucelený životný štýl, ktorý aj cez niektoré lokálne odlišnosti spája národy Stredomoria. Jeho základom je bežné využitie lokálnych potravín, miestnych receptov, ale aj spôsob prípravy jedla, to, že si ho napríklad vychutnáme v spoločnosti blízkych ľudí. Stredomorské národy si totiž z jedla vedia urobiť sviatok. Tak poďme byť na chvíľu Taliani, Francúzi a skúsme stredomorskú stravu zloženú prevažne z čerstvého ovocia, zeleniny, kvalitného olivového oleja, rýb, strukovín. A keď k tomu pridáme jesenné prechádzky medzi opadaným lístím, budeme sa cítiť hneď lepšie.

A na jeseň je priamo ideálne začať redukovať hmotnosť. Nielenže pominulo letné prejedanie sa a holdovanie alkoholu u grilovania a rôznych letných párty, ale jeseň ponúka aj veľa zaujímavých surovín k príprave stredomorskej kuchyne.
zeleninaKeď sa pôjdete prejsť na ktorýkoľvek farmársky trh, zistíte, ako to tam úžasne hýri rôznymi farbami - od oranžovej, cez žltú, zelenú až po sýto červenú a fialovú - tekvica, hrušky, jablká, cukety, baklažány, slivky, paradajky, paprika, kapusta, cvikla - všetko lokálne a čerstvé - z toho všetkého sa dajú pripraviť úžasné a rýchle pokrmy.
U nás v Naturhouse Vám nielen poradíme, ako na chudnutie, ale získate u nás aj veľa receptov na jednoduchú prípravu skvelých jedál.

Niet na čo čakať, čo myslíte? Kontaktujte najbližšiu pobočku NATURHOUSE a opýtajte sa našich výživových poradcov, ako vám môžu pomôcť v oblasti zdravého stravovania a získanie či udržanie správnej váhy.


 


 

Páčia sa Vám naše novinky? Viac rád môžete dostávať pravidelne do Vašeho e‑mailu.
Potvrďte prosím súhlas so spracovaním osobných údajov. Ďakujeme za pochopenie.