Grilovacia sezóna ešte nekončí

Grilovacia sezóna ešte nekončí

Aj napriek tomu, že je už september, neznamená to ešte, že musíme gril odložiť a tešiť sa na grilované dobroty zase až za rok. Veríme, že sa počasie ešte umúdri a budeme si môcť vychutnať grilovanie so všetkou zábavou, ktorá k tomu patrí. Pripravili sme pre vás nové recepty, ktoré potešia mäsožravcov aj vegetariánov. A aj keby náhodou predsa len bola zima, máme pre vás dobrú správu, všetky tieto recepty si môžete pripraviť aj v teple vášho domova, na grilovacej panvici.


Steaky


Suroviny: 2 čajové lyžičky panenského olivového oleja, 2x400 g steakov cca 3–4 cm vysoké, mleté čierne korenie, soľ


Mäso vyberte z chladničky a nechajte odstáť pri izbovej teplote asi 30 minút. Olivovým olejom potrite mäso, postačí len trochu. Rozpáľte gril alebo grilovaciu panvicu s hrubým dnom na pracovnú teplotu. Mäso grilujte na každej strane cca 3 až 4 minúty, vo vnútri by malo zostať ružové a šťavnaté. Potom steaky nechajte „oddýchnuť“ v teple cca 10 minút, a to buď na okraji grilu, alebo vo vyhriatej rúre pri teplote 100 ° C. Ugrilované steaky dochuťte mletým korením a soľou.


Tu môžete spustiť video.


Grilované cukety s tofu a tempehom


Suroviny: ochutené tofu – chilli alebo iné, vyprážaný tempeh, 3 cukety, olivový olej, soľ, balsamico


Dip: biely jogurt do 3 % tuku, kyslé uhorky, dijonská horčica, soľ, korenie


Postup: Cukety dobre umyte a škrabkou z nich pozdĺžne vytvorte tenké plátky. Plátky cukety ogrilujte na grile alebo grilovacej panvici. Tofu a tempeh nakrájajte na kocky a taktiež ogrilujte. Kocky tofu a tempehu obaľte plátkami cukety. Cukety môžete namáčať v dipe pripravenom z bieleho jogurtu, najemno nastrúhanej kyslej uhorky, dijonskej horčice, soli a korenia.


Tu môžete spustiť video.


Grilovaný špíz s tofu a tempehom


Suroviny: 1 tofu chilli, 1 vyprážaný tempeh, 3 cukety, 1 baklažán, 2 cibule alebo pór, 100 g cherry paradajok


Marináda: šťava z ½ citróna, 1 lyžica olivového oleja, 2 strúčiky cesnaku, 1 lyžica dijonskej horčice, 1 lyžica sójovej omáčky so zníženým obsahom soli, 1 lyžička karí, 1 lyžička pálivej papriky, korenie a soľ


Postup: Zeleninu nakrájajte na rovnaké kusy. Vo väčšej miske zmiešajte citrónovú šťavu, olej, lisovaný cesnak, horčicu, sójovú omáčku, korenie a soľ. Nakrájanú zeleninu vložte do marinády a opatrne premiešajte. Na drevené špajle striedavo napichujte zeleninu a veľké kocky tofu a tempehu. Špízy grilujte na grile, prípadne na grilovacej panvici cca 5 minút na každej strane.


Tu môžete spustiť video.

Páčia sa Vám naše novinky? Viac rád môžete dostávať pravidelne do Vašeho e‑mailu.