Novoročný reštart vášho organizmu

Novoročný reštart vášho organizmu

5 tipov pre detoxikáciu



  1. Začnite deň šálkou teplej vody s citrónom. Naštartujete tak očistné procesy tela a povzbudíte metabolizmus.

  2. Jedzte pravidelne každé 3 hodiny a nezabúdajte na ovocné desiaty, ktoré vám dodajú energiu. Ušetríte si tak nadbytočné kalórie, ktoré o sebe dajú vedieť nárastom hmotnosti. K životu rozhodne nepotrebujete čokoládové tyčinky, jedlo z fast foodu a iné hriechy dnešnej spoločnosti.

  3. Dôležité je tiež dodržiavať pravidelný pitný režim pitím neperlivej vody bez bubliniek, tie totiž môžu spôsobiť zažívacie ťažkosti a nadúvanie. Vďaka dostatku tekutín v organizme sa rozprúdi krv, ktorá bez problémov transportuje k bunkám výživu prijímanú prostredníctvom stravy a lepšie odvádza toxíny.

  4. Nestíhate cvičiť? Prejdite sa každý deň aspoň 30 minút svižnejšou chôdzou, napríklad do práce a späť domov, alebo vyjdite schody namiesto výťahu.

  5. Na podporu detoxikácie je nevyhnutný kvalitný spánok. Ideálne je spať 8 hodín vkuse. Uvidíte, že po výdatnom spánku sa vám zlepší aj nálada.


Detoxikačné smoothie


Ingrediencie1 čerstvý ananás, stopkový zeler (1 zväzok), kúsok zázvoru, cca 3 cm


Postup: Ananás olúpte, nakrájajte na kocky. Stopkový zeler nakrájajte na kratšie kúsky. Kúsok zázvoru olúpte a nakrájajte na plátky. Všetky ingrediencie vložte do smoothie makeru alebo mixéru, dolejte vodou a poriadne rozmixujte. Môžete dochutiť škoricou.


Video s receptom nájdete tu.


Gaspacho


Ingrediencie: červená paprika, 1 kg paradajok, šalátová uhorka, 1 cibuľa, 2 strúčiky cesnaku, plátok celozrnného chleba, 1 kocka zeleninového bujónu bez soli DIETESSE.3, chilli korenie alebo tabasco, soľ, čierne korenie, bazalka a oregano (ideálne čerstvé)


Postup: Papriku, paradajky a šalátovú uhorku nakrájajte na kocky, cibuľu nakrájajte na štvrťky, strúčiky cesnaku nechajte v celku. Všetku zeleninu vložte do hrnca, pridajte plátok celozrnného chleba, zalejte vodou a dajte variť. Počas varenie pridajte kocku zeleninového bujónu DIETESSE.3. Keď je zelenina uvarená domäkka, ochuťte soľou, korením, chilli korením, bazalkou, oreganom a rozmixujte. Pri podávaní môžete do polievky pridať lyžicu bieleho jogurtu, do 3% tuku a ozdobiť čerstvými bylinkami.


Video s receptom nájdete tu.


Zelerová polievka


Ingrediencie: cibuľa, stopkový zeler (zväzok aj s listami), zeler (1/2 buľvy), 1 kocka zeleninového bujónu bez soli DIETESSE.3, kurkuma, soľ, čierne korenie, biely jogurt do 3% tuku


Postup: Cibuľu pokrájajte na kocky, vložte do hrnca a speňte. Pridajte pokrájaný stonkový zeler a normálny zeler a orestujte. Zalejte vodou a pridajte 1 kocku zeleninového bujónu bez soli DIETESSE.3 a varte domäkka. Dochuťte kurkumou, soľou a korením, potom polievku rozmixujte do konzistencie krému. Podávajte s lyžicou bieleho jogurtu do 3% tuku.


Video s receptom nájdete tu.

Páčia sa Vám naše novinky? Viac rád môžete dostávať pravidelne do Vašeho e‑mailu.